JASA.com adalah singkatan nama Jasazami Ahmad & Shahidah Abdullah , merupakan blog keluarga yang memuatkan semua aktiviti dan perjalanan hidup seluruh keluarga kami. Terima kasih

Jumaat, 18 September 2009

Pulang Berhari Raya

Hari ni aku & keluarga balik ke Temerloh untuk berhari raya. Tahun ni giliran kami beraya di Temerloh dahulu sebelum balik ke Batu Pahat pada raya ketiga. Tetapi, tahun ni berlainan sedikit kerana suamiku kata raya keenam balik ke Batu Pahat kerana kedua ibubapanya telah kembali kerahmatullah (ibunya 6 tahun yang lalu, bapanya Oktober 2008). Balik kesana pun hanya untuk menziarahi pakcik-pakcik & makcik-makciknya sahaja.

Selepas sahur bersama jiran tetangga lebih kurang pukul 6 pagi kami bergerak. Kami singgah di pasar borong Selayang untuk membeli barang-barang makanan untuk dimasak dipagi raya. Tak sanggup membeli di Temerloh, mahal..... dengar cerita harga barang-barang di Temerloh adalah yang kedua mahal selepas Johor Bharu. Tak tahu sejauh mana kebenarannya.
Selepas membeli belah, kami mula bergerak ke Temerloh lebih kurang pukul 7 pagi. Banyak kenderaan telah mula bergerak ke Pantai Timur. Suami memandu sehingga di persimpangan Genting sahaja kerana mengantuk (belum tidur lagi - pergi uptown Kota Damansara bersama kawan-kawannya). Aku memandu terus menuju ke Temerloh. Dah lama aku tak memandu di Lebuhraya Karak ni, biasanya suamiku akan menyuruh aku memandu selepas tol Karak (Lebuhraya Pantai Timur) je, sebab dia boring memandu di jalan yang lurus. Terasa berat keretaku kerana bawa banyak barang. Kenderaan banyak dijalanraya tetapi masih boleh memandu 90 km - 110 km.
Tiba di tol Bentong, kelihatan banyak kenderaan masuk ke Bentong sehingga jammed dari tol Bentong. "Orang Kelantan balik kampung" kata hatiku.
Alhamdulillah, kami tiba di depan rumah orang tuaku jam 8.30 pagi. Aku mengejutkan suamiku yang duduk disebelahku yang sedang tidur nyenyak... - Shahidah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan