JASA.com adalah singkatan nama Jasazami Ahmad & Shahidah Abdullah , merupakan blog keluarga yang memuatkan semua aktiviti dan perjalanan hidup seluruh keluarga kami. Terima kasih

Sabtu, 5 September 2009

Bubur Lambuk Jiranita Taman Pelangi Rawang

9.00Pagi ..
Persiapan (rewang)untuk membuat bubur lambuk dan gulai daging masak hitam seawal 9.00 pagi yang diketuai oleh Kak Zai sebagai tukang masak. Ini merupakan aktiviti kaum ibu Taman Pelangi Rawang sempena bulan Ramadhan tahun ini yang diadakan di rumah Kak Zai, Jalan Pelangi 4. Kerja-kerja mengupas bawang , memotong daging , membasuh beras dan memotong bahan-bahan yang lain dilakukan dengan penuh tekun dan meriah kerana dapat berkerja bersama.

Kos membuatnya adalah hasil kongsi bersama penduduk Taman Pelangi. Bubur lambuk dan daging masak hitam akan diagihkan kepada penduduk dan anak-anak yatim di taman sebelah dan Darul Atiq Kuala Kubu Baru.

11.00 pagi ...
Kerja-kerja memasak bubur lambuk bermula diketuai oleh Kak Zai yang berpakaian warna merah dan dibantu oleh kaum ibu yang lain.

1.00 petang


Bubur lambuk hampir masak kelihatan Kak Kamaliah & kak Shahrom sedang mengacau bubur.





1.30 petang
Kaum ibu sibuk dengan kerja-kerja membungkus bubur lambuk untuk semua penyumbang , anak-anak yatim , jiran-jiran dan surau , sementara menunggu lauk daging masak hitam masak.

5.00 petang

Bubur Lambuk dan lauk daging diserahkan kepada wakil pengurusan Darul Atiq Kuala Kubu Baru. Pihak pengurusan Darul Atiq amat berbesar hati menerima sumbangan dan mengucapkan terima kasih kepada penduduk Taman Pelangi Rawang yang telah menyumbang.


Saya amat terharu dan bangga kepada kaum ibu penduduk Taman Pelangi Rawang yang banyak menyumbang tidak kira dari segi kewangan , masa dan tenaga dan saya mengucapkan tahniah dan terima kasih atas kerja-kerja anda dan berharap banyak lagi kerja amal yang akan dijalankan .- shahidah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan