JASA.com adalah singkatan nama Jasazami Ahmad & Shahidah Abdullah , merupakan blog keluarga yang memuatkan semua aktiviti dan perjalanan hidup seluruh keluarga kami. Terima kasih

Isnin, 12 April 2010

Futsal Jiran Sepakat Taman Pelangi


Ahad 11 April 2010 - Perlawanan Futsal Jiran Sepakat Taman Pelangi antara Pasukan Merah vs Pasukan Kuning . Pasukan Merah diketuai Saiful Nizam ( Aji ) manakala  Pasukan Kuning diketuai oleh Rafidi. Senarai pemain :
Pasukan Merah  dari kiri : Azman, Azizan, Saiful Nizam ( C) ,Saiful Azli , Jasa , Kamal, Izam & Hasrul
Pasukan Kuning dari kiri : Abang Lan , Kamal , Rafidi (C) , Zulkarnain ,  Ishak & Wira.

Permainan malam ini sangat menarik dengan aksi yang ditunjukan oleh kedua-dua pasukan . Perlawanan ini dimanangi oleh pasukan Kuning dengan 9 jaringan dan dibalas 6 jaringan dari pasukan Merah .Penjaring terbanyak perlawanan ini dihasilkan oleh  Zulkarnain ( JK)  dengan  . Tahniah kepada pasukan Kuning dengan kemanangan ini. - jasa

Komen dari Pengurus/Ketua Pasukan Kuning En Rafidi ....
Rawang, 11 april. Pasukan kuning peroleh kejayaan berganda dan bergaya musim ini apabila berjaya menundukkan pasukan merah 9 – 4, sekali gus melenyapkan kata-kata sinis sekali gus menghancurkan harapan penyokong merah. Tambah membanggakan pasukan kuning, kemenang semalam hanya menurunkan enam orang pemain sahaja termasuk simpanan, berbanding pasukan merah yang menurunkan hampir duapuluh pemain termasuk simpanan dan membawa hampir lima puluh penyokong.

Sebaik sepak mula pasukan kuning terus mengusai permainan dengan melancarkan serangan bertali-arus ke kubu lawan sehingga mendahului lima gol berbalas kosong. Tampa menerunkan penyerang import Man BK akibat malu utk beraksi, pasukkan kuning tetap berbisa dengan strategi yang bijak dengan melatakkan Lan Gobek sebagai penjaga gol dan JK sebagai penyerang.

Pujian hanya boleh diberikan kepada penyokong pasukan merah atas semangat yang ditunjukkan dan berkelakuan baik walaupun pasukan mereka kalah. Walaupun kalah dalam perlawanan semalam tetapi mereka berjaya meraih kemenangan dalam katogeri penyokong teramai dan pakaian bergaya…..kah kah kah….kesian……

Rafidi berkata selaku pengurus, pemain, penyorak dan pengulas berkata kemenangan semalam memang telah dijangkakan memandangkan pemain kuning kini berada dalam tahap paling mantap berbanding pasukan merah yg semakin lesu dan lemau seperti ayam berak kat dapur….busuk tu…memalukan penyokong mereka.

Kekalahan pasukan merah ibarat jatuh ditimpa tangga kerana kekalahan berturut-turut sambil disaksikan oleh kehadiran ramai penyokong mereka. Pada separuh masa kedua pasukan merah terpaksa memanggil pemain import mereka Along(anak pak tam) untuk mengukuhkan jentera serangan tetapi hampa kerana banyak serangan-serangan mereka berjaya dipatahkan oleh benteng pertahanan kuning iaitu Rafidi dan kojek. Harapan hampa juga kepada pengurus pasukan merah Mr. Jasa kerana gagal membawa kemenangan untuk hadiah harijadi isteri beliau walau pun beliau telah turun untuk membantu pasukan disaat akhir untuk peroleh gol tetapi usaha beliau hanya membawa kepada kegagalan.

Pemain merah memberikan alasan kekalahan mereka kali ini adalah disebabkan mereka mengalami kekenyangan melampau selepas melantak lauk ikan patin di rumah Mr. Jasa. Tetapi itu sudah tentu bukan alasan yang konkrit berikutan pemain kuning juga melantak sama.

Pemerhati luar Mr. Lim berkata beliau juga telah menduga, pasukan kuning akan memenangi perlawanan tersebut walaupun terdapat dua orang pemain otai, ini kerana melihat sahaja wajah-wajah pasukan kuning sememangnya mereka pemain bola yang hebat berpanding pasukan merah lebih terselah bakat mereka dalam permainan congkak dan konda-kondi.

Komen Ketua Kelab Penyokong Pasukan Merah Pn Afida.....

Salam,
Kepada para2 penyokong Pasukan Merah…….usahlah kita berasa gentar sedikit pun di atas kekalahan mlm semalam. Semua ini dugaan pada pasukan kite kerana dihidangkan makanan yg begitu menyelarakan sebelum perlawanan bermula semalam……….Kecederaan yg menimpa pemain terbaik kite….iaitu Fletcher juga menyumbang kekalahan pasukan kite………..…….Apa2pun kite tunggu kebangkitan para pemain Pasukan Merah pada minggu ini…..Ini adalah kemenangan kedua Pasukan Kuning setelah tewas di tangan Pasukan Merah

3 kali berturut-turut beberapa minggu yg lalu………

KITA JUMPA DIPERLAWANAN AKAN DATANG ........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan