JASA.com adalah singkatan nama Jasazami Ahmad & Shahidah Abdullah , merupakan blog keluarga yang memuatkan semua aktiviti dan perjalanan hidup seluruh keluarga kami. Terima kasih

Ahad, 22 November 2009

Majlis Perkahwinan Angah ( Najmuddin) Di Temerloh

Ahad 22 November 2009, Majlis Perkahwinan Angah ( Najmuddin) di Temerloh, majlis ini dikenali sebagai "Menyembut Menatu" dari rombongan pengantin perempuan bersama pengantin lelaki yang berkunjung ke rumah Ayah dan Bonda pengantin lelaki. Seperti biasa persiapan dilakukan awal ( petang sabtu ) bagi memgelakkan kalam kabut di pagi ahad, majlis ini rengkas aje . Persiapan hanya menyediakan tempat makan pengantin aje sebab tiada persandingan. Makan pula disediakan oleh pihak caretering . Menu kampung seperti biasalah nasi putih berlaukkan ayam masak merah, sambal tempoyak, gulai ikan talam masin , masak lemak labu dan tidak ketinggalan gulai ikan patin ( merupakan lauk utama orang Temerloh ). Warna tema majlis ini meroon dan putih .



12.00 tengahari - Rombongan pengantin tiba dari Ampang bersama-sama saudara mara dan sahabat andai. Semua rombongan terus menuju ke tempat makan yang disediakan .Pengantin bersama saudara terdekat menjamu di meja yang disediakan khas.




1.00 petang - Tetamu datang tak putus-putus bersama keluarga, jiranku dari Taman Pelangi pun hadir ( Pn Shema & Pn Azrina bersama keluarga masing-masing ) . Setelah selasai menjamu selera, pasangan pangantin bersalam dengan saudara mara dan temu yang hadir.



3.00 petang - Setelah tetamu semua dah balik , masa untuk kemas pun bermula, kami adik beradik kena kemas petang ni juga sebab ada antara kami yang nak pulang ke KL malam ni juga. Kalau ditinggal begitu aje maka tak laratlah mak dan ayah nak kemas , mereka tinggal berdua aje .


Terima kasih kepada jiran dan saudara mara yang membantu membuat persiapan dan mengemas serta pihak caretering yang menyediakan semua makanan , kemah dan meja makan pengantin. Kepada semua para jemputan yang sudi datang dan memeriahkan majlis ini diucapakan terima kasih dan kami sekeluarga memohon maaf jika ada kekurangan .
Terima Kasih daun keladi , esok dijemput datanglah lagi - shahidah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan