JASA.com adalah singkatan nama Jasazami Ahmad & Shahidah Abdullah , merupakan blog keluarga yang memuatkan semua aktiviti dan perjalanan hidup seluruh keluarga kami. Terima kasih

Ahad, 21 Februari 2010

Majlis Perkahwinan Dziyauddin (adik bongsuku ) Part 2 Di Temerloh


Sabtu 20 Febuari 2010
- Hari ini majlis "Menyembut Menantu ", kami sekeluarga menanti kunjungan pihak pengantin perempuan dari Nilai , Negeri Sembilan. Majlis hari ini padat dengan berberapa acara sampingan bagi memeriahkan lagi majlis hari ini. Tema warna serba hijau dari pakaian , khemah , air dan meja pengantin .
9.30 pagi - Majlis Khatam Al-Quran anak sulongku  Syafiq.Sebenarnya majlis ini adalah atas permintaan ibuku untuk cucu lelaki sulongnya. Anakku menganji Al-Quran dengan di diperhatikan oleh pak saudara Ustaz Sulaiman dan berapa Imam masjid serta jiran tertangga.


 
10.30 pagi - Majlis Marhaban & Cukur Jambul anak perempuan adikku Nurqistina Farahin , yang baru berusia 3 bulan.






11.00 pagi - Semua para tetamu mula menjamu hidangan yang disediakan ,menu hari ini ala kampung ( ayam masak merah , rendang daging , gulai kambing , umbut kelapa masak lemak , ulam-ulaman & yang teristemewa gulai tempoyak ikan patin ).
12.00 tengahari - Ketika ini ramai jemputan yang hadir bersama keluarga , mereka semua menikmati jamuan yang disediakan di khemah tertamu. Ramai sungguh jemputan yang hadir .Keluarga kami telah menjemput seramai 1500 orang terdiri dari saudara mara , sahabat andai dan jiran tertangga.

12.30 pagi - Rombongan pengantin perempuan tiba seramai 60 orang. Kami sekeluarga berbesar hati menyambut ketibaan rombongan pengantin perempuan . Para tetamu datang tak putus-putus hingga ke petang . Sampai tak larat nak layan sepenuhnya para tetamu kerana terlalu ramai sehingga ada yang terpaksa menunggu giliran untuk makan disebabkan tak cukup tempat duduk walaupun sebanyak 6 khemah disediakan.

Terima Kasih kepada semua tetamu yang hadir jika ada kekurangan kami sekeluarga memohon maaf diatas kekurangan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan