JASA.com adalah singkatan nama Jasazami Ahmad & Shahidah Abdullah , merupakan blog keluarga yang memuatkan semua aktiviti dan perjalanan hidup seluruh keluarga kami. Terima kasih

Isnin, 19 Oktober 2009

Rumah Terbuka Raya - 17/10/09

Ahad 17 /10/09 - Rumah terbuka raya di rumahku, aku dan isteri serta anak-anak menjemput rakan-rakan dan saudara mara datang ke rumahku. Ramai rakan-rakan dan saudara mara yang berada di sekitar Lembah Klang & luar Lembah Klang yang ku jemput. Tahun ni baru aku dan keluarga dapat membuat rumah terbuka disebabkan 2 tahun lepas kakiku masih bersimen (kaki patah akibat kemalangan) dan tahun lepas ayahku pula uzur dan meninggal selepas raya.

Pagi -pagi lagi kami dah bangun untuk membuat persiapan memasak hidangan pada hari ini. Isteriku dan kakak sibuk memasak semua hidangan yang telah dirancang. Menu hari ini ialah ayam golek (ini oder luar) & nasi ayam , nasi impit & kuah kacang, mee soto, sup tulang, ayam goreng dan air teh O limau. Terima kasih kepada kakakku yang banyak membantu untuk menyediakan semua menu tadi.

Para jemputan datang bermula jam 12.oo tengahari, tetamu pertama yang datang adalah sepupu isteriku. Tetamu yang datang tak putus-putus sampai ke malam, hingga mangkuk, pinggan dan cawan habis dan terpaksa beli, tetamu yang hadir ku jangkakan lebih kurang 450 orang. Tetamu terakhir adalah Pakcik (abang arwah ibuku) yang datang bersama anak dan cucu, mereka pulang pada pukul 10.15 malam.

Sesi kedua kami dan jiran yang rapat mengadakan BBQ pada tengah malam. Kita orang start BBQ ayam pada pukul 11.00 malam. Kami bersembang sambil makan sehingga 5.00 pagi. Aku rasa ini lah rumah terbuka paling lama pernahku buat.


Terima Kasih kepada semua yang hadir dan membantu bagi menjayakan Rumah Terbuka kami dan jika ada kekurangan kami sekeluarga memohon maaf.

Sekian Terima Kasih dan Jumpa Lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan